Teambuilding

Mystery guest

De kerntaken van een mystery guest (ook wel mystery shopper) zijn het bezoeken van een bedrijf, het gebruikmaken van de geboden diensten en het beoordelen hiervan. Deze beoordeling kan betrekking hebben op alle aspecten van de klantervaring, zoals de klantvriendelijkheid, de commerciële vaardigheden van medewerkers, de sfeer en de kennis van de medewerkers. Het doel van mystery shopping is om op basis van de bevindingen de effectiviteit van de inspanningen van de opdrachtgever te beoordelen en waar mogelijk te verbeteren.

De term ‘shopper’ in mystery shopper kan breder worden opgevat dan alleen het kopen van artikelen: het kan bijvoorbeeld ook gaan om het bezoeken van een showroom.

Objectief

Mystery shopping geeft een objectief inzicht in hoe een klant uw service, presentatie en specifieker personeel ervaart.

Naast mystery shopping, behoren ook mystery calling en mystery e-mailing tot de mogelijkheden.

Verbetering

Met de resultaten van een mystery guest kunt u gericht aan de slag om de klantgerichtheid en dienstverlenende kwaliteiten van uw personeel te verbeteren.

Ook bij die vervolgstap staat Koen aan uw zijde.

Verbetering door objectief inzicht

Koen van de Velde

Mystery shopping technieken geven u inzicht in hoe uw personeel zich gedraagt ten opzichte van klanten.